FOTBALOVÝ ODDÍL ROVENSKO

Sokol Malá Morava1

Tábor 2019

TÁBOR 2019

1. den - Neděle 28.7

A tak jsme se konečně i letos dočkali fotbalového tábora. Začal netradičně až v neděli v 17 hodin a sjelo se nám na něj 25 dětí. Po tradičním zahajovacím kolečku - ubytování,seznámení s táborem, řádem, režimem a  rozdělením do družstev, jsme si zahráli seznamovací hry. První hra, nám během malé chvilky ukázala Achilovu patu, kdy pár jedinců z nejstarších, přicházejících do puberty, hru takřka sabotovaly, za což si vysloužily hned v prvních minutách napomenutí. Dále jsme si zahráli ještě dvě hry Na mravence a Brány, kdy první procvičila postřeh a hbitost dětí a druhí jejích pamatováka. K první večeři patří tradiční opékání špekáčků, při kterém nás provázely mensí dešťové přeháňky. Po večeři trošku volna a chystáme se na spaní. Dobrou noc.

2. den - Pondělí 29.7

Probudili jsme se do slunného dne. Rozcvičku vedla Monča a byla pořádná. Ve čtyřech zaměstnáních jsme si postupně vyzkoušeli a naučili se Orientaci podle mapy, Zdravovědu, vyzkoušeli si jak náročná je práce sochaře, kde jsme vyraběli ze samotvrdnoucí hmoty různé výrobky a nakonec jsme vyrazili do vesnice, hledat podle obrázků domy a jejich obyvatele. Ve volné čase jsme se většinou věnovali fotbalu, ale máme zde i stolní tenis a mnoho jiných her a činností, kterými se můžeme zabavit. Jen to jídlo, tolika rozmlsaných jazýčků, co nejedí to či ono, tu ještě nebylo. Na večerním nástupu přišel ke slovu poprvé zapomětlivý koš a první zapomětlivci pykali za své činy.Zítra jedeme na výlet, tak se jdeme pořádně vyspat. Dobrou noc mami, tati.

3. den - Úterý 30.7

Dneska jsme stávali o malinko dříve, stejně už jsme před budíčkem dávno vzhůru, protože nás čekal výlet do Javořičských jeskyní. V 8.15 připlul ke hřišti luxusní koráb - bus, který nás dopravil až do Javoříčka. Tam nás čekal první pořádný šok v podobě obrovského stoupání do kopce, abychom se vůbec dostali do jeskyně. Zpocení a upachtění jsme se v 10.00 hodin, ponořili do 7 stupňů celsia zimy. Hodinovou prohlídku jsme si pak náramně užili. Před odjezdem domů jsme neodolali vábení hranolků a skoro všichni jsme si je koupili, ikdyž nás doma čekal oběd. Jaký byl šok po návratu do tábore, když jsme zde žádný oběd nenašli. Po nedorozumění, jídelna Severka svoji chybičku napravila a Pařez dovezl oběd nový. V poledním klidu jsme si dneska pořádně odpočinuli, protože v odpoledních zaměstnáních nás čekala předváděčka fizycké kondice, kterou jsme nakonec zdárně prošli všichni. Sice znavení, přesto jsme si ale  v osobním volnu dopřáli i náš tolik oblíbený fotbalek. A protože se dnes hrál zápas předkola Ligy mistrů v televizi, mohli jsme se společně s vedoucími dívat. Zápas to byl zajímavý a mi za stavu 3:0 v neprospěch českého mužstva Viktorka Plzeň ( od začátku jsme fandili domácímu celku Olympiakos Pireus), jsme s radostí odcházeli do hajan. Dobrou noc.

4. den - Středa 31.7

Čtvrtému dni na táboře se většinou říká kritický. My jsme ale fotbalisti z Rovenska a tak se této pověry nebojíme. Klidně si dnes troufneme vyjet na cyklo výlet. Za ranního podmračeného nebe, vyráží zelený průvod na pěší cestu do cyklo depa v domě popisném 266. Zde už stojí připravené oře, nasedáme a vyražíme směr Postřelmov - Nové dvory - Leština, zde se zastavujeme na delsí pauzičku, kterou vyplníme koupáním a mácháním v řece - dále pokračujeme na Leštinskou zmzlinu, kterou kvůli nám otvírají o tři hodiny dříve ( ono 32 zmrzlin = 760 Kč, stojí za otevření ) - a takto posilněni pokračujeme do Lesnice na hřiště, kde se rozdělujeme na dvě skupiny. Menší s vedoucími Honzou Ř. a Davidem Š., které už docházejí síly, se od té silnější a početnější v čele s Pařezem odděluje a pokračuje do Postřelmova na Pískáč a na druhou zmrzlinu do místní cukrárny. Zbytek pelotonu táhne dále nejzdatnější cyklista Pařez, který nabíra tempo a směr na Kolšov - Sudkov - Bludov Lázně - Chromeč, kde se celý peloton zastavuje na samotoč v hostinci U obra Drásala. Zde se dale trhájí na tři menší skupinky, které pokračují do Postřelmůvku na dětské hřístě, kde se 12 letí vrátili do batolecích let a užili si největší zábavu z celého výletu. Odtud už cítíme vůni domova a tak hurá do Rovenska. Tady se každá skupinka ještě vykoupala v bazénech vedoucích. Po vydatném obědě ( řízek ) nás čekali na hřišti cyklo soutěže - jízda přes lávky, slalom, převážení vody a další jízdy zručnosti. Celý cyklo den byl zakončený  cyklistickým závodem jednotlivců na oválu na tři kola. A že šlo doslova o život a bojovalo se o každý centimetr viděli všichni přítomní novináři a fotografové na vlastní oči. A ikdyž jsme byli se silami na nule, při větě osobní volno a fotbal, jsme opět jako zázrakem ožili a zase hráli naš nejoblíbenější FOTBAL. A teď, zatímco Pařez píše tyhle řádky, mi už dávno chrníme. Dobrouuuuuu nocccccccccccc.

5. den - Čtvrtek 1.8

Po včerejším náročném cyklo výletě se nám dnes stávalo ztěžka, ale dali jsme to. Řízeni heslem ve zdravém těle, zdraví duch nás čekala rozcvička s Davidem. Dneska nás čekal herní den, kdy si budeme hrát samé hry - v lese, na louce a terénu, na hřišti a stolní hry. Na hřišti nás čekali zábavné hry s vajíčky, které jsme jako kuny kradli slepičce, pak míčková vybíjená a především pro mladší žáky, známí golf s létajícími talíři, což v celodenním větru byla zajímavá hra velice zajímavá. Do lesa jsme šli provázkem omotávat stromy, pak se přemísťovat jako veverky po stromech a hrozně jsme se nasmáli při lesní tenisákové kopané. Hry v terénu obsahovaly cestu k semaforu, hledání rozstříhaných obrázků po lese a donáškovou hru, kdy jsme přinášeli z lesa věci dle seznamu. Při stolních hrách jsme se nehli od stolu. Bingo nás bavilo asi nejvíc,  v poznávání podle smyslů jsme nedostatky neměli a osmirměrky jsme luštili po vzoru zkušených luštitelů. Na večeři jsme se nabaštili slabých vepřových párečků a místo osobního volna pro nás vedoucí připravili posezení u táboráku s kytarou a písničkami. Moc jsme jich neznali, ale jedna nás přeci jen chytla a pro velký úspěch se musela několikrát opakovat -Slavíci z Madridu. Díky táboráku se nám prodloužila večerka až na 23 hodinu, ale teď už musíme jít spát. KDYBY JEN DĚTI VĚDĚLI CO JE ZÍTRA ČEKÁ ZA NOČNÍ PŘESUN !!!!!!!

6.den - Pátek 2.8

Do pátečního rána nás vytahují sluneční paprsky - zase bude HIC. Od ranního nástupu, kdy jsme byli seznámeni s programem dne, nás zajímalo, cože to je ten FOTBALAEROBIK. Po 9 hodině jsme to poznali. Když si Kristýnka zapojila hudbu a ta začala hrát , nožky nám začaly sami poskakovat. Fotbalaerobik je, jak jsme právě zjistili, cvičení s míčem a švihadlem podle hudby. Po pár cvičeních z nás opadl počáteční stud a ostych a rozjeli jsme nevídanou show. Zabrali jsme se do toho tak, že jsme málem propásli svačinku. Ovocný mišmaš nás nabudil do dalších 90 minut cvičení. Po konci cvičení jsme byli pochválení, že jsme moc šikovní Rovenští  fotbalisti. Už od rána jsou po táboře rozvěšeny letáky s vyhláškou o přesunu osob a jejich věcí v případě chemických a živelných katastrof. Začali jsme jímat podezření, proč to? A když v poledním klidu, skoro všichni vedouci někam na dvě hodiny odjeli, začali naše představy dostávat  ten správný směr. Přispělo nám k tomu i vědění, že dnešní noc musí spát v táboře všichni. Chystá se nějaká noční hra, znělo táborem nejčastěji. Někteří z nás si ještě vzpoměli jak jsme nedávno zkoušeli chemický poplach a měli si během 10 minut sbalit to nejnutnější co bychom potřebovali na jeden den mimo tábor. Při zkoušce jsme vláčeli celé kufry ( ještě že jsou na kolečkách ) a plné náruče polštářků, plyšáků a dalších zbytečných věcí. To co jsme tušili celý den, se stalo skutečností přesně ve 24.00, kdy byl vyhlášen chemický poplach a my byli nucení se rychle sbalit. Vedoucí nás naházeli do protichemických vozů a odvezli na bezpečné místo neznámo kam. Dobrou noc.

7. den - Sobota 3.8

Když jsme se ráno probudili, někteří bystřejší a bdělejší z nás, co v noci aspoň malinko sledovali cestu, věděli, že jsme dojeli do Drozdova. Ráno nás vedoucí vzbudili už o půl sedmé, nechali nás zase vyklidit ložnice, naskládat věci do auta a my jsme zajásali, že se autem vracíme domů. Čekal nás však další šok. Vedoucí využili poplachu a nachystali pro nás přes noc, přesun s úkoly po vlastní ose, ach jóóó,12  kilometrů před námi. Úkoly byly různé od sbírání švestek na slivovici, pletí zahrádky, hledání partizánského bunkru až po upratování jezdeckého areálu, zavolání taxíka, abychom šetřili aspoň kousek naše utrmácené nožičky. Nejvíce nás ale nakonec bavil poslední úkol, kdy jsme měli namaskovat našeho vedoucího tak, aby ho ve vesnici ani v táboře nikdo nepoznal - jak se nám to podařilo, posuďte sami ve fotogalerii. Po náročné cestě do nás rychlostí blesku zajely jahodové kynuté knedlíky, které budeme mít pro velký úspěch k obědu i zitra ( kašleme na rizoto ). V odpoledních zaměstnáních jsem se zůčastnili jako soutěžící OLYMPIJSKÝCH HER, které jsme si náramně užili a krásně si zasportovali. K večeři si dneska dáme zbytky = zásoby jídel, co se nám nepodařilo spořádat během týdne. A protože je dnes poslední táborová noc, domácí spáči už dávno ( dnes jaksi brzy ) odjeli domů, všichni vedouci až na našeho ,,nejmilejšího,, Pařízka jsou taky pryč, tak jdeme do kabin řádit. Kanadská noc začíná. Dobrou.

8. den - Neděle 4.8

Tak a je tu poslední den našeho letošního tábora.Všechen program byl vyčerpaný bezezbytku. Jediné co našim bobánkům chybělo byl fotbalový turnaj. Takže, hned po snídani při nástupu, si vylosovali rozdělení do družstev a turnaj mohl začít. Urputné boje o cenné body do tabulky se protáhli až do oběda. Pak už jen místo poledního klidu zbývalo si zabalit, uklidit tábor a vyhodnotit soutěže a tábor uzavřít. Ještě před tím, však pro nás vedoucí měli malé překvapení. Uspořádali pro nás, náš fotbalový zápas na celé hřiště po vzoru mužů. Tři rozhodčí, trenéři obou družstev, lékař, vše jako na lize. Vše probíhalo hladce, góly padaly na obou stranách, jen ten hlavní sudí, byl nějak divnej. Na hřišti nestrpěl žádné nadávaní a hádky a bez ostychu uděloval žluté a v několika případech i červené karty. Dokonce za neoprávněnou kritiku své osoby, vyloučil i trenéra oranžových Petra ze střídačky. A tady si necháme malé tajemství - kdo že to byl ten tolik přísný hlavní rozhodčí? K vyhodnocení a uzavření Tábora 2019 jsme se seřadili a Pařez vystoupal na svůj řečnický stupínek. Vyhodnocovaly se cyklo soutěže, míčový turnaj družstev, olympiádu, a dnešní fotbalový turnaj. Domů si odvážíme medaile, šampáňo, cukroví a hlavně nespočet zažitků, krasných chvilek s kamarády a dobrou náladu na zbytek prázdnin. Já Pařez děkuji všem co se podíleli na hladkém průběhu tábora, všem vedoucím, kuchařince, zásobovatelům a hlavně všem našim  dětem. Děkujiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii