FOTBALOVÝ ODDÍL ROVENSKO

11. kolo, So 02.04 00:00

TJ Tatran Písařov

Tábor 2021

1. den - sobota 24.7

Rok se s rokem sešel a tak se již po šesté hlasíme z tábora v Pařez aréně. Vyspali jsme se do slunečného dne a tak i příjezd provázela dobrá nálada a natěšení co nám letošní tábor přinese. První na co jsme se hned po ubytování vrhli, byly řízky k obědu dovezené z domova = největší chuťovka, holt od maminky to chutná. Po obědě se Pařez vytasil z tradiční procedurou táborových dokumentů, co všechno mužeme a nemůžeme a dále nam vysvětlili pravidla fotbalkulečníku a  nohejbalu, který nás asi bude bavit hodně. V odpoledním zaměstnání nás hodně pobavily seznamovací společné hry, nejvíce asi odstřelování gumových míčů a pak nasávání slámkou lístečků, při nichž, jak Bárt poznamenal NA TO MUSÍŠ MÍT POŘÁDNÝ DYCH bylo hodně srandy. Takto jsme si užívali až do večeře, na kterou nebylo nic jiného než tradiční opékaný špekáček. Teď je 21.19 olympijského času, domácí spáčí odjeli a nad taborem zavládla tma a hudba z lidoveckého posezení z Orlovny. Tak Dobrou noc z Pařez arény. Pááááááááááááááááááááá

2. den - neděle 25.7

Dnešní ráno jsme vstávali trošku rozpačitě. Dle programu nás čekal první z výletů a to na Minigolf do Mohelnice ale pohled na rosničku věstil déšt a vánici. Nakonec počasí vyšlo na jedničku (rosnička bude  za trest dva dny o hladu) a my si užili super údery do 18  minigolfových jamek. Průměr dosažení jamky byl cca 3 – 4 údery, bilanci nám kazil jen Pařez, který se svým průměrem 7 – 10 byl  jednoznačně nejlepší – pozn. autora -  NEJHORŠÍ. Na oběd jsme zblajzli přírodní plátek s hranolkami a kofolou, doladěný v táboře nanukovým dortem. V odpoledním zaměstnání nás čekal extrémní závod s názvem SPARTAN RACE ve kterém jsme se plazili blátem, přenášeli polena a pneumatiky a další překážky, které jsme všichni zvladli a za to jsme si vysloužili titul ŽELEZNÝ MUŽ A ŽENA SPARTAN RACE. Na večer nás ještě čekala první etapa celotáborové hry – TROSEČNÍCI POLARNÍHO MOŘE, ve které se z nás stávají trosečníci někde daleko na severním polů, kde jsme ztroskotali se vzducholodí a snažíme se přežít a zachránit. Záchranné akce sice běží na plné obrátky, ale v roce 1826 se musíme stejně jako dneska spolehnout jen sami na sebe. Do cíle první etapy jsme se nakonec dostali všichni až k večeru a protože jsme za cely den znavení, odcházíme do hajan. Dobrou noc.

3. den - pondělí 26.7

Už se včerejším večerem se k nám nesla pořádná bouřka, která naplno udeřila v nočních hodinách, Vše v táboře včetně nocležníků ji přežilo bez újmy na zdraví i majetku.V 5 ráno ještě pořád pršelo a obloha nevypadala vůbec dobře. Avšak s prvními tóny rozcvičkové hymny se nad Pařez arénou rozjasnilo a hic nás provázel celým dnem. Hned po snídani v prvním zaměstnání jsme dostali obličejové barvy a začali vytvářet výtvory na sobě navzájem. Nakonec jak vidíte na fotkách z toho byly velice hezké modely. Takto vyzdobení jsme po svačině vyrazili do vesnice a hráli hru Měnil až vyměnil, kde jsme na začátku měli krabičku sirek a měli se pokusit ji s obyvateli obce směnit za něco jiného. Byla z toho docela zábava a bavilo nás to. Na oběd jsme si pošmákli na Katově šlehu s rýží. Po poledním klidu nás čekal mezidružstevní pětiboj v různých disciplínách - provlékali jsme provázek wc ruličkami, vytahovali kostky z pavoučí sítě.. Největší sranda však nastala při vytřepávání míčků a shazování kuželu zlodějskou punčochou. Nakonec Pařez nachystal největší fičák v podobě koulení pneumatik a tak jsme lítali sem a tam a pneumatiky před námi. Na závěr dnešního programu jsme absolvovali druhou etapu celotáborovky. V prví části jsme hledali lístečky s věcmi po táboře, pak jsme luštili opět šifru a nakonec stavěli ,, stany ,, a převraceli deku na které jsme stáli a nesměli jsme z ní sestoupit. Body byly rozděleny podle našich kvalit , na večeři jsme si pochutnali na vepřovce, spravili vyhozené okno a mohli jít v klidu spinkat - dobrou noc.

4.den - úterý 27.7

Dnešní ráno bylo oproti těm minulým úplný alabastr. Sluníčko nás lechtalo svými paprsky a my se přesto pod vedením Kubíčka vrhli na rozcvičku, kterou nám předcvičovatel přizpůsobil k obrazu našemu. Na snídani jsme si dali čoko kuličky s mlékem a vrhli se do prvního zaměstnání, což byl fotbalový technický trénink pod vedením grassrouts trenéra OFS Šumperk p. Netopila. Sice jsme trénovali v táboře ale i přesto, než jsme se vyknibali tak uběhlo 20 minut, což Nety ( přezdívka ) okomentoval, že je to masakr. Pak jsme trénovali práci s míčem. V druhé časti dopoledne nás čekal kondiční trénink. Ten začal včas a jen jsme ,, hráli fotbal 2 na 2 a 1 na 1 ,, ale po hodině jsme ,,padali,, na papulky únavou a vyčerpáním. Ve třetím zaměstnání nás nechal Pařez odpočívat při hře Co na to Češi. Byla to zábava ale i fuška, protože přijít na to, jak jste odpovídali Vy, naši drazí rodičové nám mnohokrát zamotalo makovičky. Utkaly se  proti sobě družstva MAKRELY A ŠŤÁVIČKY, kdy skoro o parník - 140 bodů zvítězily ŠŤÁVIČKY. V celotáborovce jsme stavěli co nejvyšší stožár vysílačky a pak bojovali o baterky do ní. Byly to úkoly na šikovnost, sílu a vytrvalost. A že některé stožáry byly vysoké až 4 metry. V osobním volnu hrajeme nejvíce fotbal. Už z hor zní zvon a my jdeme spát. Tak zase zítra.

5. den - středa 28.7

Je ráno, ano, domací spící osazenstvo už od 6 hodin nespí a sledují tenis našich děvčat v Tokiu. Hurá vyhráli jsme. Rozcvičku dostal dneska na povel Jenda, řečený lékárnička a pěkně všechny protáhl. Následná snídaně byla dílem okamžiku, protože už jsme se těšili na výlet. Odjezd byl stanoven ihned po snídani. Cesta ubýhala klidně, možná až moc - ,, člověk by nevěřil co v 9 hodin jezdí řidičů dle pravidel,, Největší zážitek z cesty byl dům stojící v Loučné - viz foto. Pak už jsme se rvali do mundůrů vojsk, přebírali zbraně a nastoupili do boje o vlajky na paintbolu. vystřílet v prvních dvou hrách 200 nábojů pro nas nebyl až tak velký problém, vždyť máme průpravu z počítače. Po asi 2 hodinách bojů nakonec zvítězila ůnava a došlé náboje a tak naše kroky směřovaly k občerstvení a pak do vyhlášené Velkolosinské pralinkárny - nóóóó krásně jsme si zamlsali. Oběd byl tentokrát výletový a to U Kevina v Postřelmově. V poledním klidu jsme sice byli notně unavení, ale zase zvítězil duch fotbalu a tak nekteří hráli fotbal. V celotáborové hře jsme nejprve honili medvědy, které představovali hráči mužů. Ve druhé části jsme posbírali na trase indicie, které nás měli dovést k heslu. Vyhrálo třetí modré družstvo. Před večeří jsme ještě vyzvali ty hráče od mužu na zápas, který jsme vyhráli. Teď v době psaní této zprávy jsou domací spáči již dávno doma a tady hučí diskotéka. Hrají se staré české hity a mi tancujeme a zpíváme. Tak dobrou noc.

6. den - čtvrtek 29.7

Dnešní den byl přirodně herní. Hned po snídani jsme se odebrali do lesa, kde jsme hráli Lesní golf, Pyramidy a Hajzlbábu. Všechno to byly pohybové hra a tak jsme byli docela vyšťavení z horka a běhání. V táboře jsme ještě vyráběli sáně a hráli si na psí spřežení. Sáňky jely perfektně. Po obědě jsme opět nasedli do tanku a ten nás popovezl do lesního porostu, kde jsme hledali zprávu uschovanou v baloncích. Protože balonky byly nafouknuté heliem a ve větru neposedné, asi určitě nám některé i uletěly a bohužel pro některá družstva i se zprávou. Pak už jen celotáborovka, ve které jsme navigovali slepeho letce a rovnali dřevo a pak ho převáželi na bobech. Po večeři nás Pařez lehce seznámil se zítřejší dobrodružnou bojovkou. Sice nás moc nepotěšil zprávou, že úspěch v bojovce bude hodně záviset na ranním brzkém odchodu z tábora. Velitelé družstev budou vzbuzeni v 6.00 a pak už jen budou očekávat domácí spáče, protože až je družstvo kopletní, může teprve zahájit hru. Tak jdeme všichni brzy spát, dobrou.

7. den - pátek 30.7

Dnešní dopoledne nás čekala dobrodružná hra v Zábřehu. Už včera večer dostali domácí spáči za úkol přijet ráno co nejdříve, aby jsme mohli vyrazit za dobrodružstvím co nejdříve. Velitelém družstev dostali první obálku s informacemi přesně v 6.00 ale plnit mohli začít, až byli všichni pohromadě - tedy jejich družstvo. Pak už jen zbývalo najít rozstříhanou zprávu a po doplnění financí a věcí na cestu jsme vyráželi. Jako první opustilo tábor zelené družstvo ( Uličný, Basler, Kauer, Zelová - Pařez) následováno červenými (Bien, Matějíček, Kubíček, Nezbeda - Řihánek). Pak odcházeli modří ( Janů, Sedláček, Řihánková, Nezbedová - Řihánková) a žlutí ( Janíček, Vepřek, Papajk, Medal - Papajk). První úkol zněl jasně dostat se jakkoliv do Zábřeha k firmě Omasta. Zelení sice dorazili skoro k zastávce jako první, jenže ouha, zapomněli si v táboře veškeré peníze na cestu. Takže jeden nejrychlejsí musel zpět pro ně. Červení, protože měli čas, vyslali Biena do obchodu rozměnit peníze a protože náš obchod je vesnického tipu, trvalo to dlouho a jen rychlím sprintem doběhli bus. Zelení a žlutí využili nápad se s někým svést autem a jen modří jeli dalším busem s 48 minutovou ztrátou. Na prvních třech úsecích, kde si vyzvedli obálku, na stadionu nakopali potřebný počet gólů, a koupili nejakou vec za 70 - 80 Kč v hospodářských potřebách (plachta, vařečka, rukavice, poklop do mikrovlnky a kolíčky) pořadí zůstalo nezměněno. Zásadní a rozdílový zlom nastal při úkolu - změřit vzdálenost chodníku v parku u kostela sv. Barbory. Ti kteří si vzali v zásobárně sice rozstříhaný, ale pořád to byl metr, měli měření snadnější. Ale bohužel byli takový co si ho vzali, ale nevěděli co s ním a jedni ( zelení, jako jediní ) dokonce pohrdli touto možnosti - okomentováno slovy, chtěli jsme mít co nejlehčí zátěž. Tak tyhle dvě družstva - červení a žlutí strávili v parku hooooodněěěěě přes hodinu drahoceného času. A rázem se pořadí znatelně otočilo a do vedení se dostali modří. Ti přes nákup kytičky a zmrzliny vedení drželi dlouho. A protože našli i rychle sídliště Severovýchod a na něm Severku a o pár sekund si sehnali odvoz dříve než červení, dojeli z ranního posledního místa do tábora jako první. Po vydatném obědě a spacím poledním klidu, kdy usnuli skoro všichni, k nám přijela pouť. Při plnění pouťových atrakcí jsme užili spoustu legrace a za jejich plnění si vysloužili bankovní šeky za které jsme si koupili losy do tomboly se samím cukrovím - a že ho bylo 170 kusů. Paráda. Nejvetší trhák poti byla hra v kostky, kdy Pařez jako krupiér nabídl z legrace hru o všechny vysloužené peníze. Největší zájem o hazard projevil nejmladší Jonda. V první hře na zkoušku padli Pařezovi dvě 6 a Jonda by o všechno přišel. Nezalekl se a novou opravdickou výzvu přijal. Vsadil celých svým 290 Kč oproti Pařezovému  šeku na 1000 Kč. První hod patřil Jondovi a vasledek celých 8 dával jistě šance soupeři - obzvláště po minulém hodu. Jenže výbuch radosti Jonáška a všech okolo nastal, když se na kostách Pařeza ukazaly dvě 1. A tak Jonda nakupoval a měnil a snad i něco domů dovezl. Po pouti zbývalo odehrát poslední etapu celotáborovky. V ní si spravilo z rána chuť zelené družstvo a etapu poprvé vyhrálo. Večerě a poslední noc na táboře. Spáčů zůstalo už jen 6 a chtěli spáti pod širákem. Přišli za Pařezem téměř po kolenou s prosíkem a protože i on je už hodněěěě unavený navrhl spáti pod širým nebem u něho doma pod nezastřešenou pergolou a on sám doma ve své postýlce. V mžiku jsme byli zbaleni a hurá pod širák. A protože se mi už opravdu zavírají oči , fotky budou dodány během víkendu.

8. den - sobota 31.7

Dnes jsme se probudili do posledního táborového půldne.Vedoucí nám dokonce odpustili i rozcvičku a tak jsme se jen protáhli a zahřáli. Čeká nás totiž celotáborový turnaj ve fotbale. Tři družstva si to rozdají každý s každým v Pařez aréně o pohár v Pařez cupu. Boje to byly tuhé pro oko diváka zajímavé, padalo spoustu gólů a zápasy končily nejtěsnějšími rozdíly. Fotbal nám zabral čas až skoro do oběda. Čekání na objednanou pizzu jsme vyplnili balením věcí a úklidem tábora. Oběd byl poté naší poslední činností na letošním táboře. S dojídáním posledních kousků, již v blízkosti hřistě hučely motory aut a rodiče si nás začali rozebírat. Tak ahoooooooj tábore, za rok se tu snad zase sejdeme.